Niewłaściwy marketing – błąd start-upów

Popełnianie błędów przez początkujących przedsiębiorców jest zupełnie naturalną sprawą. Nie mniej jednak warto skorzystać z porad bardziej doświadczonych w biznesie osób, by zwrócić uwagę na niektóre zachowania i je eliminować. Jednym z najczęstszych błędów, jakie przytrafiają się ludziom dopiero co ruszającym z własnym biznesem jest używanie marketingu pasywnego, a nie agresywnego. Wiąże się to z przekonaniem, że klient sam prędzej czy później przyjdzie do firmy i skorzysta z jej usług. Trzeba zdawać sobie koniecznie sprawę z tego, że tak się nie stanie. Forma pasywna to taka, kiedy przedsiębiorca czeka na odbiorcę. Co można do tej kategorii zaliczyć? Między innymi wysyłanie ofert, maili, dawanie ogłoszeń do prasy czy stronę internetową. Z formami agresywnego marketingu mamy do czynienia wówczas, gdy przedsiębiorca sam wychodzi naprzeciw klientom – dzwoni do nich, umawia się na indywidualne spotkania itp. Dobrze jest więc zatem uczciwie ocenić, jaki procent w działalności firmy mają metody pasywne, a jaki agresywne.

Dodaj komentarz